Odyssey adlı büyük yolcu gemisi 147 ülkede 425 limanı ziyaret edecek.
Üç buçuk yıl süren dünya turu için binlerce dolar harcayan yolcu adayları, Odyssey adlı büyük yolcu gemisinin yola çıkacağı günü sabırsızlıkla bekliyor.
Bu yolculardan Lanette Canen ve Johan Bodin, deniz göçebesi olmak için karadaki hayattan vazgeçtiklerini söylüyor.
Aradan aylar geçmesine rağmen çift henüz bir geceyi bile denizde geçiremedi. Gemileri Odyssey onarım için Belfast’ta mahsur kaldı ve Mayıs ayında üç buçuk yıllık dünya turu için planlanan kalkışı ertelendi.
Bodin, Cuma günü Kuzey İrlanda’nın başkentinde geçirdikleri tatilden keyif aldıklarını ancak “her barı ziyaret ettiğimizde, her balık ve patates kızartması mekanını denediğimizde ve İrlanda müziği çalan her yeri dinlediğimizde artık başka bir yere gitmeye hazırdık” dedi.
Canen, “Yelkene çıkmaya kesinlikle hazırız” dedi.
İtiraz nedir?
Odyssey by Villa Vie Residences, kalıcı yolculukların çalkantılı dünyasındaki en son maceradır.
Üç buçuk yıl boyunca dünyanın çevresini dolaşan gemide yolculara denizde yaşama şansı sunuluyor. İlk seferde yedi kıtada 147 ülkede 425 limanın ziyaret edilmesi bekleniyor.
“Villa” olarak faturalandırılan kabinler 99.999 $’dan (90.369 Euro) başlıyor ve ayrıca geminin operasyonel ömrü boyunca (en az 15 yıl) aylık ücret alınıyor. Yolcular ayrıca seyahatin haftalar veya aylar süren bölümleri için de rezervasyon yaptırabilirler.
Maceracı emeklileri ve huzursuz dijital göçebeleri hedefleyen pazarlama materyalleri, spor salonu, spa, yeşil alanlar, eğlence tesisleri, iş merkezi ve “deneyimsel mutfak merkezi” ile tamamlanan “yüzen bir cennette bir eve sahip olmak için inanılmaz bir fırsat” sunuyor.
Ama önce Odyssey’in limandan ayrılması gerekiyor.
Odyssey ne zaman yola çıkacak?
Şu anda, “lanetli” RMS Titanic’in bir asırdan fazla bir süre önce inşa edildiği Belfast’taki Harland & Wolff tersanesinde bulunuyor.
Villa Vie Residences’ın pazarlama müdürü Sebastian Stokkendal, şirketin “30 yıllık bir gemiyi dört yıllık bir aradan sonra yeniden faaliyete geçirmek için gerekenlerin ölçeği karşısında mütevazı olduğunu” söyledi. Dümen şaftları, çelik yapılar ve motor revizyonlarının ardından geminin neredeyse sefere hazır hale geldiğini sözlerine ekledi.
Associated Press’e (AP) gönderdiği bir e-postada, “Önümüzdeki hafta Bremerhaven, Amsterdam, Lizbon’da ve ardından Karayipler segmentimiz için Atlantik boyunca başarılı bir lansman bekliyoruz” dedi.
Odyssey’deki yolcular beklerken ne yaparlar?
Şirket, geminin Kuzey İrlanda’dan kalkmasını bekleyen yaklaşık 200 yolcunun masraflarını karşılıyor.
Gün içinde uçağa binmesine izin verilen yolculara yemek ve eğlence sunulur, ancak gece konaklamalarına izin verilmez.
Kruvaziyer hattı, geminin demir atmasını beklerken Avrupa’yı keşfetmek isteyenlerin Belfast ve diğer Avrupa şehirlerindeki otel masraflarını karşılıyor.
Her ikisi de Hawaii’de yaşarken tanışan İsveçli ve Amerikalı Bodin ve Canen, bu zamanı Odyssey’in haberlerini bekledikleri İtalya, Hırvatistan ve Bodin’in memleketi İsveç’e seyahat etmek için kullandılar.
Canen, Arizona merkezli oto camı işini gemiden yürütmeyi planlıyor. Marangoz Bodin, bir YouTube kanalı için çiftin yarım kalan yolculuğunu belgeleyen içerik oluşturuyor.
1993 yılında inşa edilen ve 2020 yılındaki korona virüs salgını nedeniyle batmadan önce, yıllar boyunca çeşitli kruvaziyer şirketleri tarafından farklı isimler altında işletilen Odyssey, 2023 yılında Villa Vie Residences tarafından satın alındı.
2002 yılında denize indirilen MS The World, şu anda faaliyette olan bu tipteki tek gemidir. Başka bir girişim olan Life at Sea, geçen yılın sonlarında gemi bulamaması nedeniyle planladığı üç yıllık yolculuğunu iptal etti.
Canen ve Bodin, Life at Sea için depozito yatırdılar ve daha sonra parayı geri alan çift, beklemede olan başka bir girişim olan Victoria Cruises’ta da kumar oynadıklarını ve bunun için hâlâ geri ödeme istediklerini itiraf etti.
Ancak çift, deniz göçebesi olma hayallerinden vazgeçmedi.
Bodin, “Deli, aptal, saf veya dirençli olabiliriz” dedi. “Bilmiyorum, istediğin etiketi koyabilirsin.”