Cuma, Aralık 27

Apple, App Store politikalarını AB rekabet kurallarına uyacak şekilde güncelliyor

Bu haberin orijinal dili İngilizce idi.

Bu sonbahardan itibaren kullanıma sunulacak güncellemelerle geliştiriciler, uygulama içinde ve dışında alternatif teklifler ve fiyatlar sunabilecek.

REKLAM

Teknoloji devi Apple, 8 Ağustos Perşembe günü, Avrupa Birliği’ndeki (AB) App Store koşullarında “geliştiricilerin, rekabetin yeni kurallarına uymak için harici uygulama pazarlarında veya web sitelerinde bilgi sağlamasına ve teklifler sunmasına olanak tanıyan” bir güncellemeyi duyurdu.

Bu güncellemeyle uygulama geliştiricileri, uygulamalarının içinde ve dışında sunulan abonelik fiyatları da dahil olmak üzere, uygulamaları içindeki alternatif teklifleri tanıtabilecek.

Geliştiriciler ayrıca müşterileri diğer tekliflere yönlendirmek için “tıklanabilir veya taranabilir” bağlantılar da sağlayabilecek.

Bu sonbaharda yürürlüğe girecek olan değişiklikler, Avrupa Komisyonu’nun Apple’ın Avrupa Birliği’nin (AB) Dijital Pazarlar Yasasını (DMA) ihlal ettiğini söylemesinin ardından geldi.

AB dijital rekabet kuralları uyarınca, iOS geliştiricilerinin müşterileri en ucuz teklifler hakkında bilgilendirebilmesi ve onları bu seçeneklere yönlendirebilmesi gerekiyor.

Ancak AB’nin yürütme organı, Apple’ın mevcut şartlarından hiçbirinin, App Store dışında sunulan teklifler hakkında fiyat bilgisi sağlayarak “geliştiricilerin müşterilerini özgürce hedeflemesine” izin vermediğini tespit etti.

AB’nin pazar rekabetinden sorumlu başkan yardımcısı Margrethe Vestager Haziran ayında yaptığı açıklamada, “Güncelleme, tüketicilerin en iyi tekliflerden haberdar olmasını sağlamak açısından çok önemli” dedi.

Komisyon ayrıca Apple’ın, uygulama geliştiricilerinden talep ettiği ücretler, iPhone’lara alternatif uygulama mağazaları yükleme süreci ve geliştiricilerin alternatif mağazalar sunması veya web’den uygulama dağıtması için uygunluk gereksinimleri de dahil olmak üzere sözleşme şartlarına uymaması konusunda da bir soruşturma başlattı.

Son değişiklikler arasında yeni bir fiyatlandırma sistemi de yer alıyor. Kurulumdan sonraki 12 ay içinde satılan dijital ürünlere artık %5’lik ilk satın alma ücreti ve %10’luk mağaza hizmetleri ücreti uygulanıyor.

Apple, ücretlerin “App Store’un geliştiricileri AB’deki müşterilere bağlama konusunda sağladığı değeri” yansıttığını söyledi.

Dijital Piyasalar Yasası’na göre bu, Apple’ın Mart 2024’ten itibaren yeni rekabet kurallarına sıkı sıkıya uyması gerektiği anlamına geliyor.

Kanun, bu şirketlerin işletmelere adil olmayan koşullar dayatmasının önlenmesini amaçlıyor.

Bu şirketlerin yeni yasayı ihlal ettiği tespit edilirse Komisyon, şirketin küresel cirosunun %10’una kadar para cezası uygulayabilecek. Tekrarlanan ihlallerde bu oran %20’ye kadar çıkabilmektedir.

Apple’ın geliştiricileri tarafından yapılan son değişikliklere yanıt olarak Spotify sözcüsü, şirketin “şu anda Apple’ın tekliflerini değerlendirdiğini” söyledi ve uygulama mağazası ücretlerinin DMA gerekliliklerini göz ardı ettiğini ekledi.

“Avrupa Komisyonu, fiyatlar ve bağlantı gibi temel unsurlar için tekrarlanan suçlamaların kabul edilemez olduğunu açıkça belirtti. Komisyon’u soruşturmalarını hızlandırmaya, günlük para cezaları uygulamaya ve DMA’yı uygulamaya çağırıyoruz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: