Pazartesi, Aralık 23

Medyaya olan güven azaldıkça yapay zeka, haber şirketleri için “maksimum riski” oluşturuyor: arama

Bu haberin orijinal dili İngilizce idi.

Reuters Gazetecilik Çalışmaları Enstitüsü’nün raporu, teknolojinin haber dağıtımını nasıl değiştirmeye ve şekillendirmeye devam edeceğine ışık tutuyor. Rapora göre medyaya olan güven azaldıkça yapay zeka haber şirketleri için “maksimum risk” oluşturuyor.

REKLAM

Reuters Gazetecilik Çalışmaları Enstitüsü tarafından Pazartesi günü yayınlanan rapor, yapay zekanın (AI) halihazırda zor durumda olan haber endüstrisi için yeni zorluklar yarattığını ortaya koyuyor.

Rapora göre, artan maliyetler ve azalan reklam gelirleri nedeniyle kitlesel işten çıkarmalar, kapatmalar ve diğer aksaklıkların yanı sıra, halkın medyaya olan güveni %40 civarına düştü ve bu durum yapay zeka hakkında soru işaretlerini artırdı.

Yapay zekanın aynı zamanda haber siteleri ve uygulamalardan gelen trafiği de yönlendirebildiğini belirten araştırma, bunun birkaç yıl içinde bilgi ortamlarının nasıl görünebileceği konusunda “daha büyük bir belirsizliğe” yol açabileceğini de söylüyor.

47 ülkede ankete katılan yaklaşık 10.000 kişi arasında yapay zekanın siyaset veya savaş gibi zor haberleri haber yapmak için nasıl kullanılabileceği konusunda “yaygın şüphecilik” olduğu ortaya çıktı.

Amerikalı katılımcıların yüzde 52’si ve Birleşik Krallık’taki katılımcıların yüzde 63’ü, öncelikle yapay zeka tarafından üretilen haberlerden rahatsız olduklarını söyledi.

Ancak katılımcılar, yapay zekanın gazetecilerin yerine geçmek yerine, transkripsiyon ve çeviri gibi perde arkası görevlerinde gazetecileri desteklemek için kullanılması durumunda daha mutlu olacaklarını söyledi.

Haber odaları, haber sitelerindeki bilgileri özetleme teknolojisine sahip Google ve OpenAI gibi yapay zeka şirketleriyle rekabet etmeye çalışıyor.

Ancak araştırma, medya şirketlerinin de yapay zekayı maliyetleri azaltabileceği ve içeriklerini kullanıcılar için kişiselleştirebileceği için kullandığını ortaya koyuyor.

Yapay zekanın bu tür kullanımları arasında, haber hikayelerinin başında yapay zeka tarafından oluşturulan “madde işaretleri” kullanan bazı İskandinav yayıncılar veya yayınladığı haber hikayelerinin %5’inden fazlasını yazmak için bir yapay zeka robotu kullanan bir Alman yayıncı yer alıyor.

Dünyanın bazı yerlerinde yapay zekayla donatılmış radyo muhabirleri ve televizyon sunucuları bile var.

Etkileyiciler ana akım medyayı geride bırakıyor

Sosyal medya şirketleri haber kuruluşları için başka bir zorluk oluşturuyor; TikTok kullanıcılarının %13’ü haber platformunu takip ediyor.

Rapora göre haber fenomenleri büyük medya şirketlerinin rollerini çalıyor.

Uygulamayı haber amaçlı kullandığını söyleyen 5.600’den fazla TikTok kullanıcısıyla yapılan ankette, %57’si çoğunlukla bireysel kişiliklere dikkat ettiklerini, %34’ü ise çoğunlukla gazetecileri veya haber markalarını takip ettiklerini söyledi.

Araştırmaya göre, Fransa’da Hugo Decrypte olarak bilinen 27 yaşındaki Hugo Travers, siyasetle ilgili açıklayıcı videolarıyla Le Monde veya BFMTV gibi geleneksel haber programlarından daha fazla “bahsediliyor”. YouTube’da 2,6 milyon abonesi bulunan fenomenin TikTok’ta da 5,8 milyon takipçisi bulunuyor.

Araştırmada “Genel olarak, gazetecilerin yapay zeka kullanımının henüz erken aşamalarındayız ancak bu aynı zamanda haber kuruluşları için maksimum riskin olduğu bir dönem anlamına da geliyor” diyor ve ekliyor: “Yayıncıların yapay zekayı nerede ve nasıl kullanacakları konusunda son derece dikkatli olmaları gerekiyor” “

“Çevrimiçi platformlardaki sentetik içerik dalgasıyla ilgili daha geniş endişeler, teknolojileri sorumlu bir şekilde kullanan güvenilir markaların ödüllendirilebileceği, ancak işler ters giderse bu güvenin kolayca kaybolabileceği anlamına geliyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sponspor Bağlantılar: